• LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

hello@aimvisual.fi

© 2016-2019

AIM Visual Oy, Helsinki

OLE brändi, joka NOSTAA IHON KANANLIHALLE

Oletko koskaan miettinyt mikä saa sinut kiinnostumaan tietystä brändistä? Miksi brändi tuntuu juuri oikealta sinä hetkenä ja herättää muistoja vielä kohtaamisen jälkeenkin? Kaikki brändit välittävät tunteita, mutta mitäänsanomattoman ja menestyjän erottaa se, välitetäänkö tunne tietoisesti strategian pohjalta. Kuvitellaanpa muutama esimerkki.

Brändi voi olla inspiroiva edelläkävijä. Se, joka tartuttaa hyvän fiiliksen virneen muihin ja laittaa sen hyvän biisin soimaan. Haluat käyttää brändin tuotteita, sillä tunnet niiden edustavan kaipaamaasi asennetta.

Brändi voi olla kuin se mystinen hieman introvertti takarivin tyyppi, jonka tyyni ammattitaitoinen olemus kuitenkin vakuuttaa ja rauhoittaa. Palaat brändin palvelujen pariin, sillä ne ovat aina luotettavan korkeaa laatua. 

Brändi voi olla se kaveriporukan hullunrohkea yllyttäjä ja rohkaisija, joka ei kuitenkaan tönäise sinua benjitornista, vaan ottaa kädestäsi kiinni ja hyppää kanssasi. Kiinnostut brändistä, sillä se edustaa kaipaamaasi heittäytyvää seikkailumieltä. 

Brändi voi olla kuin se tuttu ja turvallinen luottoystävä, jonka kanssa tunnet olosi kotoisaksi ja rentoutuneeksi. Palaat aina uudelleen brändin pariin, kun kaipaat samaa fiilistä.

Ensin on selkeytettävä mikä on brändin olemassaolon tarkoitus. Tällöin voidaan määritellä minkä tunteen sen halutaan herättävän. Kaikki toiminta aina viestinnän sanavalinnoista tuotepakkauksien etikettiin tulee tukea kyseisen tunteen välittämistä. Tässä onnistuminen voi merkitä mullistavaa vaikutusta bisnekseesi. Ei ole kyse ainostaan elinikäisten asiakassuhteiden luomisesta, vaan siitä, että asiakkaasi toimivat tärkeimpänä viestinviejänä ja brändin sanoman levittäjinä. Brändi saa aikaan jotakin enemmän, kuin vain kertakäyttöön ostettu tuote kaapin hyllyllä.

Jos aihe kolahti, käy lukemassa myös edellinen blogimme 3 syytä, miksi brändisi ei kiinnosta.

.....​

Jaa someen