• LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

hello@aimvisual.fi

© 2016-2019

AIM Visual Oy, Helsinki

metodi, joka muuttaa kaiken

Olemme huomanneet harmittavan yleisen virheen, johon yritykset kompastuvat yhä useammin: brändin rakentamisesta tehdään turhan monimutkaista. Siksi kehitimme brändisuunnittelun metodin, joka pureutuu juurikin siihen tärkeimpään ja kriittisimpään osaan brändissäsi. Siihen, joka lopulta määrittää menestytkö vai et. Yksinkertaisuudessaan ja helppoudessaan metodimme on niin tehokas, että se voi muuttaa kaiken. Alla esittelemme lyhyesti metodimme tärkeimmät palaset.

Ydinajatus

Juuri tässä on se kriittisin kompastuskivi. Se risteys, jossa voi lähteä helpolle tai vaikealle polulle. Tehdä joko hampaat irvessä ja ihmetellä miksi asiakkaat eivät kiinnostu. Tai lähteä polulle, jossa saat tuloksia yksinkertaisen tehokkaalla tavalla tekemällä vähemmän. Ensin on määriteltävä miksi yritys on olemassa. Mikä on se olemassaolon syy tai muutos, jonka yritys haluaa tuoda maailmaan. Kaikki toiminta on tuotettava täältä ydinajatuksesta käsin. Vain silloin viesti on kuulijalle merkityksellinen ja iskevä. Tällöin viesti on myös luotettava ja rehellinen. Brändi-ilmettä ei vain liimata päälle, vaan me autamme tuomaan brändin olemassaolevat herkulliset ominaisuudet näkyville pinnan alta.   

Tunne + tarina

Ydinajatus muodostetaan seuraavaksi tunteen ja tarinan muotoon. Asiakkaasi eivät halua samaistua tuotteeseesi, vaan sen edustamaan tunteeseen tai elämäntyyliin. Kun viesti uppoaa oikeaan kohderyhmään, se voi merkitä mullistavaa vaikutusta bisnekseesi. Hyvä tarina herättää tunteita, joihin halutaan palata. Parhaimmassa tapauksessa asiakkaista muodostuu brändilähettiläitä, jotka vapaasta tahdostaan haluavat levittää brändisi sanomaa. Miten sitten luodaan oikeanlainen tunne ja tarina, joka linkittyy brändiisi? Me kerromme sinulle.

Ilme + olemus

Lopulta värit, muodot ja sanavalinnat pukevat tunteen ja tarinan konkreettiseen muotoon. Näin syntyy brändisi ilme ja olemus, joka herää eloon yrityksesi materiaaleissa (nettisivuilla, tuotepakkauksissa, markkinointimateriaaleissa jne.) 

Ilme välittää vahvaa viestiä ja olemus vaikuttaa katsojaan tiedostamattakin. Kotikutoinen ilme saattaa huonossa tapauksessa huokua laadukkuuden sijasta sekavaa ja rauhatonta sekamelskaa, josta potentiaalinen asiakas ei syty. Brändäystä tehdään pintatason sijasta syvällä tasolla. Monimutkaisten keinojen sijasta yksinkertaisesti oikeasta lähteestä.

sivuvaikutukset

Olemme huomanneet seuraavia sivuvaikutuksia uuden metodimme ansiosta:

  • Omasta yritystoiminnasta innostutaan entistä enemmän 

  • Liiketoiminta selkiytyy sekä sisäisesti, että ulkoisesti

  • Tulokset kasvavat

 

ajatusleikki

Pankkitoimihenkilön toimenkuva on tehdä lainapäätöksiä. Miten ajattelu ja asenne muuttuu, jos hänen missionaan onkin toteuttaa ihmisten unelmia (lainojen avulla).

Haluamme näyttää sinulle, miltä tuntuu ottaa varmoja askelia eteenpäin ilman aikaa ja rahaa tuhlaavia sudenkuoppia. Tehdä brändäystä monimutkaisen sijasta yksinkertaisen tehokkaasti. Kiinnostuitko metodistamme? Esittelisimme sen mieluusti sinulle palaverissa. Varataanko aika heti?

Lue täältä blogimme "3 syytä miksi brändisi ei kiinnosta"

varaa ilmainen palaveri

.....​

Jaa someen