Me luomme brändejä
Me luomme brändejä
jotka pysäyttävät kadulla, puhuttavat bussipysäkeillä ja koukuttavat mukaan tarinaansa.
jotka pysäyttävät kadulla, puhuttavat bussipysäkeillä ja koukuttavat mukaan tarinaansa.
Lue täältä
mitä sinun tulisi tietää brändäyksestä juuri nyt. Valotamme myös töidemme taa ja kerromme kuumimmat uutiset.
5 vinkkiä vaikuttaviin somekuviin
-flat lay tekniikka
Näyttääkö yrityksesi Instagram feed sillisalaatilta? Eipä hätää. Ota haltuun Flat Lay -tekniikka, jossa kuvaus tapahtuu suoraan kohteen päältä. Hommaan riittää perus kännykän kamera ja seuraavat 5 helppoa vinkkiä.
Sivusta katsottuna näyttää tältä
Olet juuri saanut aamupalaverin päätökseen ja tyhjennät pöytää. Mieleesi kolahtaa idea kivasta somekuvasta. Arkiset stoorit taisivat toimia hyvin myös yrityksen somessa. Näin on! Kun seuraavaksi kaivelet luuriasi kuvauskuntoon, palauta mieleesi seuraavat vinkit.
-
Tausta - Tarkastele kokonaisuuden värimaailmaa, onko se helppo silmillesi? Valkoinen tai luonnonsävyt toimivat hyvin. Siirrä kuvaus muualle, jos taustalla tapahtuu liikaa.
-
Less is more - Valitse 1 tai 2 kuvattavaa pääkohdetta. Yksinkertaisuus auttaa luomaan silmää hellivän feedin. Pienet epätäydellisyydet maustavat kuvaa. Tippuiko avocadotoastistasi murusia pöydälle? Jätä ne siihen tuomaan eloa ja aitoutta.
-
Valo - Käytä aina luonnonvaloa, jos mahdollista. Tsekkaa onko otos ylivalottunut tai liian pimeä. Voitko muokata valoa säätämällä verhoja tai valoja?
-
Tarina - Vaikka kuvaisit pääasiassa aamupalatoastiasi, voisiko taustalla näkyä yrityksesi oma tuote tai olisiko se jopa kuvassa käytössä yllättävällä ja hauskalla tavalla? Jos tarjoat palveluita mieti pystytkö kertomaan kiinnostavan kulman palvelustasi kuvalla?
-
Kuvakulma - Nyt ollaan tärkeimmän äärellä. Ota kuva täysin kohtisuoraan kohteesta: lintuperspektiivistä, sopiva etäisyys löytyy kokeilemalla. Tuolilla seisominen helpottaa, jos kuvaus on pöydällä. Testaa myös pitää esinettä seinää vasten. Käsi saa näkyä ja tuoda inhimillisyyttä kuvaan. Vie käsi niin pitkälle eteen kuin pystyt ja kuvaa suoraan kohdetta.
Kuvan ottaminen voi näyttää kyseenalaiselta hommalta, mutta lopputulos toimii takuuvarmasti!
Kerro vielä lopuksi lyhyellä kuvatekstillä mitä tilanteessa tapahtuu. Käsittelikö aamupalaverinne esimerkiksi tulevan uutuustuotteen lanseerausta? Voitko antaa sneakpeakin mitä on luvassa?