top of page

pysäyttävät nettisivut 

-4 kohdan checklist

Kun tapaat uuden ihmisen, muodostat välittömästi ensivaikutelman hänestä. Samoin tapahtuu, kun potentiaalinen asiakkaasi saapuu sivuillesi. Kyseessä voi olla ensikohtaaminen brändisi kanssa, joka määrittelee kiinnostuuko vierailija brändistäsi vai vaihtaako sivua.

 

Toimivatko seuraavat neljä osa-aluetta omilla sivuillasi?

 

1.VÄLITÄ tunne

Tee itsellesi palvelus ja panosta laadukkaaseen ilmeeseen. Kotikutoinen väkerrys ei useinkaan välitä ammattitaitoista kuvaa brändistäsi. Kun visuaalinen ilme luodaan brändistrategian pohjalta, värit ja muodot välittävät vahvaa viestiä ja tunnetta asiakkaalle. Olipa brändin olemassaolon tarkoitus sitten opettaa, rohkaista, turvata, shokeerata tai inspiroida, kaikkia näitä voidaan viestiä visualisten valintojen kautta.

2.älä jaarittele

Älä kirjoita kilometreittäin sisältöä vain siksi, että se liittyy yritykseesi tai koska se kiinnostaa sinua. Asiakastasi se ei kiinnosta. Asiakkaasi haluaa tietää ensimmäisenä miten hän hyötyy yrityksesi palveluista. Kerro asiasi ytimekkäästi ja mene suoraan asiaan. Tiivistä, jäsentele, jaksota. Minkälainen äänensävy on oman brändisi tyyliä? Onko kohderyhmääsi opiskelijat tai nuoret? Käytä kohderyhmäsi kieltä ja huumoria. 

3.Selkeytä

Löytääkö asiakkaasi etsimänsä? Tee vierailu helpoksi. Johdata ja vinkkaa mitä asiakkaan kannattaa seuraavaksi tehdä. Tekstisisältö, visuaalinen ilme, navigointi ja rakenne on oltava mahdollisimman selkeä ja nopeasti silmäiltävä. Jos asiakas ei löydä etsimäänsä helposti, hän vaihtaa sivua. Tsekkaa, ettei sivuiltasi löydy turhaa toistoa niin tekstin kuin navigoinnin puolellakaan.

4.varmista Toimivuus

Upeimmatkaan nettisivut eivät pääse oikeuksiinsa, jos perus toiminnallisuudet tökkivät. Varmista, että sivusi toimivat mobiililaitteilla ja että ne latautuvat nopeasti. Jo muutaman sekunnin odottelu saa vierailijasi vaihtamaan sivua ja mikä huolestuttavampaa, googlen tiputtamaan roimasti sivuasi hakutuloksissa. 

Ovatko omat sivusi houkuttelevan ammattimaiset vai ysärille jämähtänyt sillisalaatti? Hyvät sivut toimivat parhaana myyjänäsi 24/7 silloinkin kun itse löhöät sohvalla. Varmista siis, että brändisi ja asiakkaasi kohtaaminen nettisivuillasi on niin pysäyttävä, että asiakas haluaa toimia ehdottamallasi tavalla.

 

Haluatko tietää millaisen ensivaikutelman omat sivusi herättävät? Laita meille viestiä, niin lähetämme sinulle ilmaisen pika-analyysin.

.....​

Jaa someen

bottom of page