• LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

hello@aimvisual.fi

© 2016-2019

AIM Visual Oy, Helsinki

mistä rakentuu next level brändi?

Brändiä ei voida määritellä tyhjästä. Se on mielikuva, joka asiakkaillasi on yrityksestäsi. Mielipide, joka hyvin pitkälti taas määrittelee ostaako asiakas palveluasi tai tuotettasi. Brändi on siis lyhyesti sanottuna yrityksesi tärkein pääoma, mutta mikä on se maaginen ainesosa, joka saa aikaan haluttavan brändin? 

Inhimillisyys pysäyttää

Mikä yhdistävä tekijä on kiinnostavissa persoonissa, joita pysähdytään kuuntelemaan kaiken maailman hälinän keskellä? Lyhyesti sanottuna kyseinen henkilö tietää kuka hän on, mihin hän uskoo, mitä hän haluaa maailmalle sanoa. Hän puhuu viestinsä selkeästi ja uskottavasti. Persoona kuuluu ja näkyy puheesta, ulkomuodosta ja käyttäytymisestä. Uskot mitä hänellä on sanottavanaan, koska koko olemus kertoo samaa tarinaa. Miten tämä sitten liittyy brändisuunnitteluun? Brändille on mahdollista luoda oma persoona. Inhimillisellä tavalla käyttäytyvä brändi pysäyttää aitoudellaan nykypäivän viestihälinässä.

 

ymmärretäänkö brändisi Oikein?

Ensin on määriteltävä mikä brändi on, miksi se on olemassa, mitä se haluaa tavoitella ja ketä puhutella. Brändipersoona tulee rakentaa yrityksen arvoihin ja syvimpään identiteettiin perustuen. Ei siihen mitä sen haluaisi olevan. Jos koko asiaa ei olla ajateltu alunperinkään brändin ilme, sisältö tai toiminta saattavat viestiä tällä hetkellä jotakin aivan muuta, mihin sillä olisi potentiaalia. Jos tuotteesi on innovatiivisen nuorekas ja yrityksesi alan edelläkävijä, mutta yritysilmeesi tai nettisivusi viime vuosikymmeneen jämähtänyt klisee, asiakkaasi eivät pysty muodostamaan ansaitsemaasi brändimielikuvaa.

Selkeästi määritelty brändipersoona sitouttaa myös henkilöstöä aivan uudella tasolla. Henkilöstö ymmärtää brändin syvimmän olemassaolon syyn, arvot ja tavoitteet. He ymmärtävät brändipersoonan tarinan. Tarinan, jossa halutaan olla itse mukana.

 ÄÄNI 
/VIESTINTÄSTRATEGIA 
 LUONNE 
/TOIMINTATAVAT 
 ULKONÄKÖ/ILME 

take away

/Tulikuumaa tietoa meiltä sinulle suoraan

Take awaynä, eli blogin ydinpointit

Next level brändi toimii ydinarvojensa ja lupaustensa pohjalta. Brändille voidaan määritellä oma persoona, jonka pohjalta on helppoa rakentaa brändin tarinaa. Tarinaa, jota asiakkaat haluavat myös itse olla luomassa eteenpäin.

 

Tiedätkö kuka sinun brändisi on? Laita meille viestiä, niin tutustutamme teidät. 

.....​

Jaa someen