• LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

hello@aimvisual.fi

© 2016-2019

AIM Visual Oy, Helsinki

logosuunnittelija paljastaa vaikuttavan logon salaisuuden

Oletko koskaan ajatellut mikä on logon tarkoitus? Miksi se on niin tärkeä yrityksellesi tai henkilöbrändillesi? Logo voi olla ensimmäinen kosketus sinun ja asiakkaasi välillä. Se antaa lähtemättömän ensivaikutelman samalla tavalla kuin ensikohtaaminen uuden ihmisen kanssa. Logosi on kuin yrityksesi kasvot, jonka takana seisoo kaikki muu toiminta.

1/6

vaikuttava

logo sisältää piiloelementtejä 

yrityksen tarinasta

Kerron sinulle salaisuuden, jonka jälkeen et katso logoja enää samalla tavalla. Oletko kuullut sanaa Negative Space? Logon voi rakentaa piiloelementeillä tai niin sanotulla silmänkääntötempulla.  Näytän esimerkin kautta mitä tämä tarkoittaa.


 

Esimerkki case varapuu

Valmennusyhtiö Varapuu järjestää rahaan, talouteen ja sijoittamiseen liittyviä valmennuksia opettaen vaurastumisen saloja ja hyväksikokemiaan oppeja. Jo nimi paljastaa logosuunnitteluni pääelementin. Iso ja vanha puu symboloi ajan tuomaa kokemusta ja vaurautta, mutta mitä jos palvelun voisi myös kiteyttää logoon? Jos kerran puu symboloi vaurautta, puuntaimen taas symboloi valmennuksessa saatua oppia. Kun opitut asiat viedään käytäntöön, myös asiakas voi kasvattaa itselleen vauraan puun, eli vauraan elämän. Miten tämän kaiken saa sisällytettyä logoon mielenkiintoisesti mutta selkeästi, koukuttavasti mutta ei liian ilmiselvästi?  

Vanha logo

Uusi logo

Tehtävä sinulle

 

Katso logoa. Mitä näet? Puun oksineen, kyllä vaan, mutta katsoppa tarkemmin. Huomaatko piiloelementtejä? Skrollaa alas.

1/1

1/1

Negative space = tyhjä tila

Löysitkö kaikki piiloelementit, jotka ovat rakennettu Negative Space -tekniikalla?

Muita Esimerkki caseja

Miltä sinun logosi näyttäisi piiloelementillä rakennettuna?

Ammattitaidolla suunniteltu logo luo mielenkiintoa brändiäsi kohtaan ja tuo sinulle kilpailuetua. Mitä jos logosi jäisi mieleen ja synnyttäisi keskustelua sisältämällään twistillä? Twistillä, jonka huomaamista arvuutellaan vierustoverille lounaspöydässä.
 

P.S. käy kurkkaamassa toinen silmänkääntötemppumme täältä, jota testasimme seuraajiemme kesken.

Terveisin Sonja Eid,

Graafinen suunnittelija, logospesialisti, brändisuunnittelija

Rak Concierge - Matkatoimisto