• LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

hello@aimvisual.fi

© 2016-2019

AIM Visual Oy, Helsinki

behind the scenes -mysteeritalo

Olimme suuren ja mielenkiintoisen haasteen edessä. Voiko peililasisesta talosta saada aikaan helpostilähestyttävää brändiä? Muutama viikko sitten toteutimme ensimmäisen kuvauspäivän tästä tämän hetken suurimmasta brändisuunnittelun projektistamme. Asiakkaamme "Mysteeritalo", eli Natur360 on suureksi osaksi peililasista rakennettu siirrettävä talo, joka on kuin pieni maistiainen suoraan tulevaisuudesta. Yksi sen monista ymmärrystä venyttävistä ominaisuuksista on se, että vain sinä voit nähdä sisältä ulos, mutta kukaan ei voi nähdä ulkoa sisälle. Mitä tapahtui kuvauspäivänä ja oliko haaste ylitsepääsemätön?

miten peilitalo herää henkiin? 

Kaikki lähti suunnitteluprosessin ensimmäisestä stepistä: ydinajatuksesta. Yrityksen syvimmästä uskomuksesta. Sitten astuu kuvaan tunne ja tarina. Viimeiseksi luonnokset muodostuivat ilmeeksi ja olemukseksi. Lopulta käsissämme oli brändin ohjeistus. Tämä ohjeistus on kuin kurkistus tietyn henkilön persoonaan. Luonteeseen, olemukseen ja ulkonäköön. Siihen, miksi brändi on olemassa ja mitä muutosta se haluaa tuoda maailmaan. Itse peilitalo on hyvin eloton yksin tuotteena. Alusta asti oli selvää, että haluaisimme tuoda eloa ja tunnetta muutoin elottomaan tuotteeseen. Siksi tuleva materiaali ja brändivideo sisältää aitoja hetkiä ja elämää. Oikeita ihmisiä ja tunteita. 

Tarkkojen suunnitelmien ja brändiohjeistusten avulla kuvaustiimimme, stylistimme ja mallimme pystyivät pääsemään syvälle haluttuun tunteeseen ja tarinaan.

Tämä on se kriittinen hetki, jossa luonnokset heräävät henkiin. Haluamme brändivideolla välittää käsinkosketeltavasti, miltä tuntuisi astua Natur360-ovesta sisälle. Haluamme brändin viestinnän tuntuvan syvälle. Pysäyttämään hetkeksi. Kuin vievän toiseen maailmaan. Kuvittelemaan, miltä tuoksuisi tuore kahvi taianomaisen utuisena aamuna meren rannalla? Miten mieli virkistyisi työhuoneessa kukkulan huipulla? Miltä tuntuisi käpertyä lämpimän peiton alle samanaikaisesti, kun näet luontoa joka puolella ympärilläsi?

syvemmälle

uutisiin asti

Kuvasimme brändimateriaalia ympäri Helsinkiä. Uutisissa asti ihmeteltiin mikä on tämä outo ”Mysteeritalo”, joka ilmestyi neljään eri paikkaan yhden päivän aikana. Varsinkin rautatieasemalla kuhina oli kova. Selfieitä räpsittiin herkeämättä peiliseinien edessä. Talo jäi edelleen mysteeriksi monille. Pysy siis kuulolla. Paljastamme pian lisää.

 

entä sinun brändisi?

Vaikuttavimmat brändit herättävät vahvoja tunteita. Tässä tarinoiden voima on korvaamaton. Tarinat koskettavat, nostavat pintaan tunteita ja niistä parhaat kerrotaan eteenpäin. Onko sinun yrityksesi sisällä, pinnan alla suuri potentiaali? Potentiaali kasvaa mielenkiintoiseksi brändiksi, jonka tarina koskettaa ihmisiä syvemmälle? Me rakastamme haasteita. Ota yhteyttä, niin herätämme sinun yrityksesi brändin eloon tavalla, jota et tiennyt olevan olemassakaan. 

Videokuvaaja: Jouni Ranta, valokuvaaja: Suvi Suovaara, stylisti: Sohvi Nyman, brändisuunnittelijamme: Sonja Eid ja Essi Pulkkanen

Asiakas: Natur360

 

.....​

Jaa someen