top of page

3 pikavinkkiä sisältömarkkinointiin

Sisältömarkkinoinnin tärkeydestä vaahdotaan ympäriinsä, eikä syystä. Mitä sitten, jos ei tiedä mistä edes aloittaa tai mihin suunnata, jos koko asia tuntuu hallitsemattoman isolta? Seuraavaksi heitämme ilmoille kolme pikavinkkiä sisällöntuotantoon. Ota koppi!

MIKÄ sisältömarkkinointi?

  • Asiakaslähtöinen ajattelutapa, jossa yritys tuottaa tuotteen tai palvelun kohderyhmälle heitä kiinnostavaa ja hyödyllistä tietoa 
     

  • Hyviä kanavia esim. sosiaalisen median kanavat ja uutiskirjeet
     

  • Sisältö voi olla esimerkiksi tuotteen käyttövinkkejä, neuvoja, videoita, blogeja, e-kirjoja, koulutuksia, podcastejä, kilpailuja, testejä, kyselyitä
     

  • Ei vaadi suuria rahallisia investointeja
     

  • Tavoitteena asiakkaiden sitouttaminen, brändin vahvistaminen, asiakaspalvelu, lisämyynti

1. tunne kohderyhmäsi

Ole selvillä kenelle puhut. Et voi tuottaa kaikkia kiinnostavaa sisältöä kaikille. Fiksusti rajatulle kohderyhmälle tuotettu sisältö kolahtaa juuri oikealla tavalla juuri heidän tarpeisiinsa. Tutki minkälaisia asiakkaita sinulla yleensä on. Mikä heitä yhdistää ja mitä he sinulta hakevat?

 

2. Julkaise säännöllisesti

Suunnittele mitä ja miten usein julkaiset. Jos saman tyyppisellä sisällöllä on aina tietty julkaisuaikataulu, myös lukijat oppivat odottamaan sitä. Lukemisesta voi tulla esimerkiksi mukava viikottainen maanantain lounastaukorutiini. Yksittäisillä silloin tällöin -julkaisuilla ei saavuteta yhtä vahvaa sitouttamista. Selkeä suunnitelma myös lopulta säästää aikaa ja tehostaa hommaa.

3. Asiakastasi varten

Älä kirjoita blogia siksi, että sellainen on nyt kiva olla tai koska kilpailijallasikin on. Kirjoita blogia, koska haluat tuottaa lisäarvoa asiakkaallesi. Anna vinkkejä, kouluta, helpota asiakkaasi arkea jakamallasi tiedolla. Mieti mikä omaa kohderyhmääsi kiinnostaa. Mitkä ovat heidän haasteitaan, joihin sinulla on ratkaisu?

 

take away

/Tulikuumaa tietoa meiltä sinulle suoraan Take awaynä, eli blogin ydinpointit

Okei, mitä saat tietoboksiisi tällä kertaa. Hyvin toteutetussa sisältömarkkinoinnissa uskalletaan jättää yrityksen tuotteet ja palvelut fokuksesta hieman taaemmalle. Sensijaan tarjotaan säännöllisesti arvokasta sisältöä, josta rajattu kohderyhmä hyötyy muilla tavoin. Syvempään kohderyhmän kartoitukseen ja asiakaspersoonien luomiseen liittyy monia tärkeitä pointteja, joita avaamme myöhemmin blogissamme. Pysy mukana.

.....​

Jaa someen

bottom of page